Juhtkangaga auto roolimine?

[Palun andestage mu natuke puuduliku väliseestlase keele eest]

Täna teatas Postimees et on Šveitsis valminud ideemasinaga UC?, mida saab juhtida mitte rooli, vaid hoopis juhtkangiga.

Tegelesin rootsis just selliste ergonoomiliste küsimustega ja tegin uurimist lihakste reaktsioonide kohta staatilise töö puhul.

Kui käsi peab tegema täpseid liigutusi tekkib terves ölapiirkonnas pinged mis kannavad ka üle kaelale. Käsi on nimelt nii konstrueeritud, et selleks et saada liigutada kätt suure täpsusega on abaluu stabiliseerimin  hädavajalik, mis tekkitab pingeid mitmes lihakses. Pinge saab eriti suureks siis kui ei ole randmetugi. Tundke ise järele mis toimub abaluu lihakstes kui te liigutade kätt nagu juhtkanga manövreerimisel.

Autol paistab et on võimalik toetada randmet aga konstruktsioon ei paista selle jaokse optimaalne.

Ei ole ka teada kui suur jõud on vajalik. Aga ka kui jõud on päris väieke (nagu arvutihiire liigutamsel) tekkib staatiline pinge õlalihaske mis võib olla väike aga see ei ole oluline. Mu uurimine näitas, et mis loeb on et juhul kui lihaksed on katkestamata isegi päris väikses pinges kogu aeg, tekkib varem või hiljem kroonilist lihakstepõletik mis on raskesti ravitav. Mis on oluline on katkestamata tegevus, mitte pinge suurus. See on põhjus mispäras isegi kerge arvutihiirega töö võib kahjustada lihakseid.

Kirjutasin seda kuna tean, et sellised konstruktsioonid võivad tulla ette ka teistes masinastes.

Allikas: Postimees online 18 veebr 2010

Advertisements

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja / Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja / Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja / Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: