D3-vitamiinil on oluline vähjakaitsev toime

Täna tuli teade, et USA uurijad on leidnud, et D-vitamiini vähesus toob kaasa olulisel määral kehvema rinnavähja prognoosi.

Allikas:

1. Postimees 28.06.2011. D-vitamiini vähesus on seotud rinnavähi agressiivsemate vormidega

2.  http://news.health.com/2011/04/29/low-vitamin-d-levels-linked-to-more-aggressive-breast-cancers/

Kommentaar

See on esimene teadustöö mis on uurinud seost rinnavähja prognoosi ja D-vitamiini puuduse vahel. Tulemus pole väga üllatav, kuna mitmed varemad teadustööd on kinnitanud et D-vitamiinil on vähjaennetav toime.

Uuring USA-s leidis 77% vähemat vähja ohtu 1,179 tervete naiste seas (vanusega 55+) kes võtsid 1100 Rahvusvehlist Ühikut (RÜ / IU ingliskeeles) D3-vitamiini koos 1500 mg kaltsiumiga.  Jälgiti neid 4 aastat. Riski vähenemine  hõlmas kõige tavalisemad vähjad, kaasarvatud rinna vähja, jämesoole vähja, naha vähja ja ka teisi vähja vorme. (Allikas: Lappe JM ,et al “Vitamin D and calcium supplementation reduces cancer risk: results of a randomized trial” Amer. J. Clinical Nutrition, Vol. 85, No. 6, 1586-1591, June 2007).

Märkamisväärne on, et D-vitamiini doos oli päris madal. Pean tõenäoliks, et kaitsev toime oleks olnud veel suurem kui oleksid kasutanud suuremat doosi, ka kui juba see tulemus on väga märkamisväärne.

Inimene kannatab palju suuremat doosi. Terve keha päivitamise puhul saab keha toota üle 20.000 R.Ü. D3-vitamiini ühe päeva jooksul. See toimub päikese UVB-kiirte abil, mis stimuleerivad teatud naharakude selle vitamiini eelstaadiumi tootmist (lõplik vorm tekkib maksa ja neerude töötlemise kaudu).

D3 vitamiini tekkimine Ultraviolett B kiirte mõju läbi

Pange tähele, et UVB-kiired jõuvad atmosfääri läbi alla ainult keset päeva siis kui päike seisab kõrgel. Pole selleks otstarbeks mõtet päivitada hiljem kui umbes kell 15 suvel (sõltub kui tihe otsooni kiht on). Kui on pilvine, väheneb UVB kiiritus umbes 30% suurusega. Üks uuring on leidnut et võib võtta kuni 2 tunni päivitamist selleks et saada kätte 400 RÜ, ja optimaalne D3 doos on 5-10 korda suurem. Kui see uuring on õige, pole kindel et saate isegi suvel kätte tervise jaoks optimaalset doosi kui te ei ole üsna paljalt päikese käes keskpäevati. Teised uuringud on leidnud, et on vaja vähemat aega d3 loomiseks. Naha värv ja geneetilised faktorid võivad tösta päivitamise aja vajadust.

Peale umbes augusti lõppu on päike niivõrd madalal ka keskpäeval, et vähe UVB-kiiri pääsevad läbi D3 loomiseks ja septembri jooksul kaovad naad täiesti. Alles aprillis tulevad tagasi, ja olulisemal määral mai kuu jooksul. See tähendab, et on hädavajalik kasutada D3 toidulisandit augusti lõppust kuni aprilli lõppuni, ja ka suvel kui olete vähe päikese käes. Mürgituse oht pole olemas ka kui võtate 5-10.000 R.Ü. kuna nahk ei tooda rohkem kui vajalik.

Vaadake rohkem selle kohta postituses D3 vitamiini kohta.

Allpool suure uuringu ülevaate järeldus mis lühidalt kokkuvõttes on et D3-vitamiin, 2000 RÜ päevas, vähendaks vähja haigestumist suurel määral maailmas. Ennetaks kolm neljandiku rinna ja jämesoole vähja surmadest.

It is projected that raising the minimum year-around serum 25(OH)D level to 40 to 60 ng/mL (100-150 nmol/L) would prevent approximately 58,000 new cases of breast cancer and 49,000 new cases of colorectal cancer each year, and three fourths of deaths from these diseases in the United States and Canada, based on observational studies combined with a randomized trial. Such intakes also are expected to reduce case-fatality rates of patients who have breast, colorectal, or prostate cancer by half. There are no unreasonable risks from intake of 2000 IU per day of vitamin D(3), or from a population serum 25(OH)D level of 40 to 60 ng/mL

Allikas:

Teine tähtis, eriti rinna vähja ennetav faktor on jood. Joodi puudus või suboptimaalne tase on tavaline läänemaises nüüdisaegses toidus. Joodi küllus Jaapani toidus on arvatavasti nende väga madal rinnavähja sageduse põhjus. Jaapani traditsiooniline toit sisaldab 50-100 korda rohkem joodi kui läänemaine toit. Kirjutan rohkem joodi kohta tulevases postituses.
Kuna jood on seotud kõikide näärmetega, siis võib ainult joodi vähesue eemaldamise läbi oodata ka teiste näärmete vähjade (adenokartsinoomide) olulist vähenemist kaasarvatud jämesoole ja kopsu vähja. Japanis on jämesoole vähja sagedus tõusnud suurel määral nende seas kes on lahkunud traditsionaalse toidu kasutamisest.

JÄRELDUS

Ülal nimetatud uuring näitab et kahtlemata tasub ära võtta D3-vitamiini generooses doosis rinna vähja puhul. Tulemus annab põhjust arvata, et see võib olla elu päästev. On mõeldav et sama võib kehtida mitmete teiste näärmete vähjade (adenokartsinoomide) , kaasarvatud jämesoole vähja ja kopsu vähja puhul. Generoosne doos võiks olla kuni umbes see doos mida me saame maksimaalselt kätte päivitamise läbi (kuna päivitamine kedagi pole mürgitanud), see tähendab umbes 20.000 R.Ü., aga on väga tähtis kooskõlastada arstiga, kuna D-vitamiin on mürgine suurtes kogudes (üle 40.000 R.Ü. päevas mitme kuu jooksul või 100.000 RÜ ühe korraga võivad mürgitada). Teatud haiguslikud olud, eriti maksa nõrkus või haigus võib vähendada D-vitamiini taluvust olulisel määral.
Nimetatud uuringud annavad ka põhjust arvata, et D3-vitamiini optimaalne doseerimine koos opitmaalse joodiga võib tuua kaasa dramaatilist vähjade vähenemist, ja võibolla viia näärmete vähja sagedust väga madalale tasemele.
TÄHELEPANU: Ärge ostke D2-vitamini (ergokaltsiferooli) mida müüake apteekides “D-vitamiinina”. See on olulisel määral nõrgem ja pole inimkeha jaoks loomulik. Ostke D3-vitamiini (kholekaltsiferooli). See on loomulik meile ja on see mille kohta nimetatud uurimistulemused kehtivad. Õnneks on mõned apteegid alganud müüma D3-vitamiini. Kõige parem vorm on D3-tilgad õlises lahuses, kuna D3 nõuab rasva omistamiseks. Saate ka võtta D3 koos näiteks vahukoorega. Kõige parem on panda D3-kapsli sisu toiduslusika täie vahukooresse ja seda hoida suus 2-3 minutid kuna omistamine suu limanaha läbi on kindlam kui mao läbi (eriti vanematel võib viimane olla oluliselt parem).

PALVE – aidake päästa vähjahaigeid selle teave levitamise läbi

Palun teid teatada seda kõikidele tuttavatale facebooki läbi. See võib päästa mitmeid kes just nüüd võitlevad oma elu eest rinna vähjas.

Viited

D3 vitamiin ja vähk

Teised teemad

2 Vastust

  1. Milliseid toidulisandeid tuleks joodi puuduse korvamiseks võtta?

    • Jood on olemas suuremas koguses mereorganismides, nii vettikates (Kelp on populaarne joodi allikas), kalades kui merekapsases. Jaapanlaset on arendanud välja merekapsast millel on eriti suur võime akkumuleerida joodi. Tavalises merekapsases on vähem joodi.

      Aga suurema joodi puuduse puhul on soovitav kasutada joodi tilgad mida ainult on kättesaavad retseptiga. Ainult joodi võtta võib olla riskantne, kuna see võib viia kilpnäärmet taskaalust välja. On vaja vähemalt võtta seleeni, efektiivseid antioksidante, ja magneesiumi koos joodiga. Loodan jõuda kirjutada selle kohta hiljem.

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: